British Comedy

A Britcom a brit készítésű "sitcom". Általában családról, munkahelyről vagy más csoportról szól ahol az egyének különbözősége adják a témát, helyzeteket. Általában egy sorozat hat epizódból áll. Az első jelentős brit sitcom "Hancock's Half Hour" -ja volt az 50-es években, amire a realizmus és tiszteletlenség volt jellemző. Ez alapozta meg brit komédia realista és a tiszteletlen légkörét.

Szólj hozzá

tőled hízunk

Utolsó kommentek

  • jah-man: Jaja Hallo Hallo -> number one It Crowd -> number one.one (2010.07.15. 21:21) The Worst Week of My Life
  • jah-man: Az első rész nem nagyon jött be, aztán egyre jobban igen. De nem, de igen de nem, de igen, de nem ... (2010.01.08. 21:22) Little Britain
  • beleugat: Én csak annyit mondanék, hogy most találtam meg a blogotokat, pedig én is britcom fan vagyok. Váro... (2009.12.01. 23:24) The Worst Week of My Life
  • jah-man: Amúgy ki koppintott kit? Ez a sorozat a Ben Stilleres filmeket, vagy fordítva ? (2009.10.20. 14:47) The Worst Week of My Life
  • franxepe: Hello! Kb ket honapja szoltam, hogy a tagok felsorolasabol kihagytad Michael Palint. Legalabb a 40... (2009.10.06. 09:16) Monty Python Flying Circus
  • Utolsó 20

...és szerintetek

Hálás köszönet

design: npj-studio.com

Monty Python Flying Circus

2009.04.10. 20:11 oye!

Pontosan 40 éve kezdődött. Hihetetlen. Ekkor indult útjára a Monty Python Flying Circus televíziós sorozat Nagy-Britaniaban. Összesen 46 epizód öt éven keresztül. A Monty Python Flying Circus tagjai: Graham Chapman, John Cleese, Terry Gilliam, Eric Idle, Terry Jones, Michael Palin.

Azóta persze a Monty Python név sokaknak ismerősen cseng, szinte már nem is "menő", annyira alapmű. Újat nem tudok és nem is szeretnék elmondani, talán annyi felvetésem lenne, hogy én a kezdetektől ott voltam, ahol ott kellett lenni leszámítva azt az időszakot, amikor még nem éltem... habár - így belegondolva - már akkor is. 
 

 

A magyar közönség Galla Miklósnak köszönhetően 1992-ben megismerkedhetett a sorozattal, mindössze 18 évvel azután, hogy levetítették az utolsó részt (1974) a szigetországban.

A sorozat kezdete előtt javasolta Galla, hogy aki teheti vegye inkább fel videora a sorozatot, mert lehet, hogy elsőre nem fogja érteni, illetve a sokadik megnézés is tartogathat újdonságokat (ezt meg is fogadtam és volt olyan epizód, amit legalább tízszer láttam és megszállottan katalogizáltam végig a részeket). Az első részt tényleg meg kellett emészteni. Galla szokatlan és vicces, de alapvetően informatívnak szánt bevezetőszövegeiből ugyan semmire nem emlékeztem az egyes epizódok alatt, de később már beugrott egy-egy név és később valóban sokat segített az egyes részek teljes megértésében. Utána sokáig úgy tűnt, hogy én vagyok az egyetlen olyan ember, akinek megvan mind a 45 + 1 rész.

Néhány éve Terry Gilliam egyik éppen akkor bemutatkozó filmjének vetítésére is elmentem az Uránia moziba, ahol a díszvendég maga Terry Gilliam volt. Barátnőm odalökdösött hozzá, hogy mondjak valamit, de mivel én nem vagyok híve az ilyen "találkozzunk a híres emberekkel és mondjunk nekik valamit" jeleneteknek csak annyit tudtam kinyögni váratlanul, hogy megvan az összes Monty Python rész. Viszont Terry Gilliam jót nevetett ezen.

A Monty Python Flying Circus maga az abszurd humor esszenciája Terry Gilliam animációi fokozzák az őrületet.

Kevesek által ismert előzménye a Monty Python Flying Circus formációjának az At Last the 1948 Show (1967) John Cleese és Graham Chapman közreműködésével, valamint a Do Not Adjust Your Set (1968), amelyben Terry Jonest, Michael Palint és Eric Idle-t láthattuk, de már Terry Gilliam is közreműködött alkalmanként, mint animátor.

Klasszikus mű nem kell vele megismertetni senkit, viszont legyen ez blogunk egyik nyitótémája a XX. század egyik legzseniálisabb szellemi alkotása a brit komédiasorozatok egyik alapműve.

 

magyar címe

Monty Python Repülő Cirkusza

 

hivatalos weboldal

Pythonline

 

imdb

Monty Python Flying Circus

 

nézz bele

YouTube Channel | Ministry of Silly Walks | Confuse-A-Cat

szerintünk: (5/5)
szerintetek: (4,7/5)

1 komment

Címkék: magyarul is

A bejegyzés trackback címe:

https://britcom.blog.hu/api/trackback/id/tr71056705

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

franxepe 2009.10.06. 09:16:18

Hello!
Kb ket honapja szoltam, hogy a tagok felsorolasabol kihagytad Michael Palint. Legalabb a 40. evfordulojukra valo tekintettel kijavithatnad mar vegre...

süti beállítások módosítása